5/12/14

Πάρε πάλι μια πολιτική ανάρτηση...

Είπα να αγιάσω και δεν με αφήνουν... Να αφήσω στην άκρη τα πολιτικά και τα στραβά της άτιμης της κενωνίας και να διατηρήσω τον χιουμοριστικό χαρακτήρα αυτού του blog. Αλλά δεν γίνεται, δεν γίνεται όταν τα νεύρα βαράνε κόκκινο και η μπούκλα ισιώνει άνευ κομμωτή κάθε τρεις και λίγο από την απύθμενη βλακεία που παρατηρώ ολόγυρα εντός και εκτός δικτύου (πχ αυτό κι αυτό). 
Το θέμα μου, βέβαια, για τον Νίκο Ρωμανό σήμερα, καθώς και για τα γνωστά αιγοπρόβατα των Εξαρχείων, που βρήκαν για άλλη μια φορά την ευκαιρία να αποδείξουν πόσο μα πόσο τους δέρνει αυτή η λευκή κυρία με το μαστίγιο. Πρόκειται για δύο ξεχωριστά θέματα και προβληματισμούς, που το μόνο κοινό τους είναι ότι το πρώτο αποτέλεσε αυτές τις μέρες αφορμή για το δεύτερο.

Φάκελος Νίκος Ρωμανός.
Όσοι δεν το γνωρίζατε το όνομα, το μάθατε αυτές τις μέρες. Ή ζείτε στην κοσμάρα σας και ταυτόχρονα δεν κατεβαίνετε και καθόλου Κέντρο, πράγμα που εύχομαι να ίσχυε και για μένα. Εν τάχει, λοιπόν, ο Νίκος Ρωμανός πρωτομπήκε στη ζωή μας ως το πιτσιρίκι που γιόρταζε την αποφράδα 6/12/08, και έβγαλε στα 15 του τα φιλαράκια του στα Εξάρχεια για να τα κεράσει ένα σουβλάκι σαν παιδιά κι αυτά. Ανάμεσα στους φίλους του ήταν και ο Αλέξης Γρηγορόπουλος, ο οποίος σκοτώθηκε αργότερα το ίδιο βράδυ από τον ειδικό φρουρό Επαμεινώνδα Κορκονέα. Γνωστή η ιστορία, δεν θα ασχοληθούμε πάλι με αυτή. Τον Ρωμανό τον βλέπαμε σποραδικά όσο κράτησε η δίκη του Κορκονέα (ο οποίος να θυμίσω ότι καταδικάστηκε σε ισόβια), μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013, όπου τον ξαναείδαμε στην πιο ερασιτεχνική διπλή ληστεία Τράπεζας που έχω την τιμή να έχω υπόψιν μέχρι σήμερα, στον Βελβεντό Κοζάνης. Με τη σύλληψή του ο Ρωμανός απευθείας δηλώνει ότι τα κίνητρά του είναι πολιτικά, και ότι δεν είναι μέλος των “Πυρήνων της Φωτιάς”, αλλά απλός αντάρτης πόλεως (wtf?). Στην δίκη που ακολούθησε, ο Ρωμανός κρίθηκε αθώος για τρομοκρατία, αλλά ένοχος για τη ληστεία και την απαγωγή και φυλακίστηκε (τουτέστιν, βλίτα, δεν καταδικάστηκε για τα πολιτικά του φρονήματα αλλά για τις ποινικά κολάσιμες πράξεις του. Πιο λιανά, είναι κοινός ποινικός κρατούμενος, και η όλη παπάντζα περί πολιτικών διώξεων και τα τοιούτα εκτός του ότι είναι ανυπόστατη, είναι και γελοία). Λίγους μήνες μετά και όντας φυλακισμένος, παντρεύεται (να ζήσετε) και δίνει και Πανελλήνιες, επιτυγχάνοντας την εισαγωγή του στο ΤΕΙ Αθηνών, ασκώντας τα δικαιώματά του ως ποινικός κρατούμενος. Τον καλεί ο Υπουργός Δικαιοσύνης και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μαζί με τους υπόλοιπους επιτυχόντες φυλακισμένους, αρνείται να πάει, γιατί, λέει, είναι πολιτικός κρατούμενος (από πού κι ως πού ρε τζιτζιφιόγκο;) της Δημοκρατίας μας, την οποία σιχαίνεται περισσότερο κι από το κακό σπυρί του απαυτού του (κάπως έτσι τέλος πάντων, δεν θυμάμαι ακριβώς τη δήλωση). Ταυτόχρονα όμως, ζητάει την άδεια από το Συμβούλιο της φυλακής να αποφυλακιστεί για να ζήσει τη φοιτητική του ζωή, του την αρνούνται, γιατί λέει, είναι επικίνδυνος (πώς το σκέφτηκαν αυτό άραγε;). Του δίνουν με το ΤΕΙ την εναλλακτική να σπουδάσει in absentia, αλλά αρνείται (γιατί;). Προσφεύγει μετά σε δικαστικό Συμβούλιο, σαν κοινός ποινικός εγκληματίας (κοινός ποινικός δηλώνει ο ίδιος εδώ, σημείωνε βλίτο, όπως “όλοι οι άλλοι”), του λένε τα ίδια. Και μετά κάνει απεργία πείνας για να του επιτρέψουν του παιδιού να πάει να σπουδάσει. Και καίγεται πάλι όλο το Κέντρο από τα ούγκανα, κάτι λεωφορεία, κλειστά τα Εξάρχεια, μποτιλιάρισμα κλπ κλπ.

THESE ARE THE FACTS.
Όπως έχουν καταγραφεί στα ειδησεογραφικά. Για πάμε και στα σχόλια τώρα....

Σχετικά με τον προβληματισμό αν πρέπει ή δεν πρέπει να σπουδάσει ο Ρωμανός, με καλύπτει σε μεγάλο βαθμό αυτή η άποψη, και δεν θα πλατειάσω. Ναι, σαν κρατούμενος έχει αναφαίρετα δικαιώματα, όχι όμως και όλα όσα απολαμβάνει ένας ελεύθερος πολίτης. Σοκάρεσαι βλίτο, έ; Αυτό ακριβώς σημαίνει “φυλάκιση”, στέρηση κάποιων δικαιωμάτων. Γιατί; Γιατί απαγορεύεται να κυκλοφορείς στην κοινωνία!!! Άμα ο Ρωμανός θέλει να πάρει πτυχίο, να το κάνει όπως κάθε άλλος κρατούμενος, χωρίς να ζητάει ειδική μεταχείριση για την πάρτη του. Επιπλέον όμως μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες για το παλικαράκι, κι όποιος καταφέρει να μου τις λύσει κερδίζει Σ/Κ στον Ευαγγελισμό, γιατί πού να τρέχω να το βρω.
  1. Ρε μάστορα, τελικά έχεις αποφασίσει αν είσαι πολιτικός κρατούμενος ή όχι; Μήπως να σου πάρω τώρα στη γιορτή σου έναν Χρόνη Μίσσιο να διαβάσεις, να δεις τη διαφορά; Να μορφωθείς δεν θες στο κάτω κάτω; Ξεκίνα με το να ανοίξεις κανά βιβλίο να ξεστραβωθείς και να προβληματιστείς. Ίσως, ίσως λέω εγώ, να σε βοηθήσει να ξεμπλέξεις και μερικά πράγματα στο κεφαλάκι σου. Επιπλέον, δεν ξέρω αν στο είπαν οι συμπαθούντες σου, αλλά όταν τη μια λες πολιτικός, την άλλη ποινικός, την τρίτη συμπαθών, την τέταρτη σφυρίζεις κλέφτικα, το μόνο που καταφέρνεις είναι να μας εδραιώνεις την πεποίθηση ότι είσαι τρικυμία εν κρανίω και δεν πιστεύεις τελικά και σε τίποτα.
  2. Αφού δεν σου αρέσει η Δημοκρατία μας και η εν γένει κοινωνία μας, την οποία μάχεσαι και αντιμάχεσαι, και μας δηλώνεις το μίσος σου κάθε τρεις κι εκάστη και μπλα μπλα μπλα και μπίρι μπίρι, πράγμα που είναι δικαίωμά σου προφανώς, όσο δεν κακοποιείς τους γύρω σου, γιατί στο διάολο σκοτώνεις τον εαυτό σου για ένα πτυχίο- αναγνώριση από την σάπια καπιταλιστική κοινωνία μας; Μήπως δεν ξέρεις ότι μπορείς να μορφωθείς και να καλλιεργηθείς και αλλιώς; Μήπως επειδή ο διακαής σου πόθος δεν είναι όντως οι σπουδές και η μόρφωση, αλλά το ότι μπήκες φυλακή και σφίξανε τα πράγματα; Μήπως πάλι αποφάσισες να αυτοηρωποιηθείς για λόγους που κάνουν συνειρμό μέσα στο δικό σου κεφάλι; Μήπως επειδή δεν σου πέρασε αλλιώς αυτό που ήθελες και το έριξες στον οίκτο της σαπροκοινωνίας;

Αυτά και άλλα πολλά με τον πιτσιρικά, και εύχομαι να μην ξανακούσω ποτέ το όνομά του. Υπάρχουν και άλλα, προβληματισμοί, απορίες και σχόλια, αλλά είπαμε να ασχοληθούμε μόνο με το επίμαχο θέμα των σπουδών.

Και περνάω στο δεύτερο μέρος αυτού του post- σεντόνι υπέρδιπλο με παπλωματοθήκη και δώρο 2 μαξιλάρια, μιας και πλησιάζει του Αγίου Γρηγορόπουλου (βοήθειά μας) και θα ξαναγίνει του κακού χαμού, οπότε δράττομαι της ευκαιρίας να πω και δυο λογάκια στα αριστεροφασιστάκια.

Μάγκα της πλατείας, τί έγινε πάλι και ξύπνησες από το λήθαργο, ήρθε κάτω από το καμένο άγαλμα κανας επαναστοπατέρας και σου μάζεψε τα τριφύλλια; και τί ακριβώς νομίζεις ότι κάνεις όταν κλείνεις δρόμους, καις κάδους, αυτοκίνητα, λεωφορεία και αδέσποτα που έχουν την ατυχία να περνάνε; Ποιός κερατάς σου είπε ότι έτσι βοηθάς το Ρωμανό να διεκδικήσει τα δικαιώματά του; Σ' αυτόν να πας να βάλεις φωτιά.
Πρώτον, ντουγάνι, άμα θες να βοηθήσεις τον πιτσιρικά, πιές καναν μπάφο λιγότερο και κάνε έρανο να του προσλάβεις σοβαρό συνήγορο κι όχι από αυτούς που αντί να διαβάζουν ποινική δικονομία αράζουν στα πεζούλια μαζί με σένα και τον Τζόνι το Μαύρο. Εντάξει, είσαι γνωστός ηλίθιος, αλλά τόση μαλακία πια δεν δικαιολογείται.
Δεύτερον, γιαλαντζί επαναστάτη, σε ποιό σύμπαν διεκδικείς τα δικαιώματα οποιουδήποτε με το να βιάζεις από τα αφτιά τα δικαιώματα όλων των άλλων; την Τετάρτη το απόγευμα ήμουν μποτιλιαρισμένη στην Ακαδημίας 2 ώρες και 45', ενώ από τα στενά των Εξαρχείων έβγαιναν τρομοκρατημένοι πολίτες. Πολίτες, ούγκανο, ούτε μπάτσοι, ούτε Υπουργοί. Κι άντε, για μένα, πες, ταλαιπωρήθηκα λίγο αλλά οκ, οι άλλοι τρόμαξαν πολύ, πάλι οκ (που δεν είναι). 3 οχήματα παραπίσω μου βρισκόταν κολλημένο ασθενοφόρο που μετέφερε επείγον περιστατικό. Ξέρεις, με φάρους, σειρήνες και τα τοιαύτα αναμμένα. Ο άνθρωπος που ήταν μέσα δεν είχε δικαιώματα; Την ώρα που καιγόταν ο κώλος του να φτάσει στο πλησιέστερο νοσοκομείο λες να τον ένοιαζε για τον Ρωμανό και την ανία που σε δέρνει;;; Αν δε το ξέρεις μάθε το, δεν έχεις μόνο εσύ και οι όμοιοί σου δικαιώματα, έχω κι εγώ που σου κατέβασα 4 τέμπλα, και το παιδάκι που ήταν μέσα στο λεωφορείο και θα έχει χρόνια εφιάλτες με τη μούρη σου και μολότωφ, κι ο τύπος μέσα στο ασθενοφόρο που έπρεπε να φτάσει στον τεχνητό νεφρό ή ό,τι άλλο! Κι όταν μας πατάς τα δικαιώματα τόσο βάναυσα, αυτομάτως δίνεις το δικαίωμα στον καθένα μας να ανταποδώσει τα ίσα παίρνοντας ένα καδρόνι για να ανοίξει την άδεια σου κεφάλα στη μέση.
Έχω το δικαίωμα να μην καις το αυτοκίνητό μου ή τη Δημόσια περιουσία που πληρώνω με τα λεφτάκια μου ως φορολογούμενος πολίτης, το δικαίωμα να κυκλοφορώ όπου, όπως και όποτε θέλω, χωρίς να φοβάμαι και να πηγαίνω στη δουλειά μου όταν βιάζομαι. Αφού καίγεσαι τόσο πολύ για τα δικαιώματα του ατόμου, γιατί αγνοείς τα δικά μου γαμημένα συνταγματικά δικαιώματα, αναρχοαυτόνομο παπάρι?
Πρόσεχε, γιατί έβαλα καδρόνι στο πορτ- μπαγκάζ. Και πάνω γράφει το όνομά σου....

Υ.Γ. Επειδή γνωστή εταιρία τηλεφωνίας παίρνεται, η σύνδεσή μου θα ξανάρθει στις 17/12. Έως τότε, θα απαντώ στα σχόλια όταν και όπως μπορώ. Ζητώ την κατανόηση :)

32 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι καθόλου δύσκολο να αποδομήσεις το λόγο του κυρίου Ρωμανού - και τον λέω κύριο διότι ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ! Τα κείμενά του είναι μνημεία ασυνάρτητης τιποτολογίας.

    Το δύσκολο είναι να αντιληφθούμε την αρρωστημένα συναισθηματική ανταπόκριση της ελληνικής κοινωνίας. Είμαστε ικανοί να απαιτήσουμε όχι απλα να αλλάξει ο νόμος αλλά ακόμα και να χτιστούν πανεπιστήμια μέσα στη φυλακή αν χρειαστεί...για να "σπουδάσει το παιδί".

    Αυτή η αρρωστημένη υπερβολή ....η επικύνδινα ανώριμη τάση της κοινωνίας μας να ανακυρήσει θύματα και να ηρωποιεί προσωπικότητες εκεί που δεν υπάρχουν, είναι που με προβληματίζει.

    Διότι δε με αφορά ούτε η άποψη του Ρωμανού ούτει η άποψη των γωνιών και των φίλων του. Σε όλους αυτούς αναγνωρίζω και σέβομαι τα σχετικά ελαφρυντικά. Σε ό,τι με αφορά το λόγο έχει η Δικαιοσύνη. Εφ' όσον η Δικαιοσύνη τον βρήκε ένοχο για ληστεία...Είναι ένοχος για ληστεία...

    Με απασχολεί όμως η ανταπόκριση της κοινωνίας στις αποψάρες δημόσιων προσώπων που παίζουν τη μούρη τους πουλώντας ευαισθησία λες και έχουν το copyright. Με απασχολεί η ευκολία με την οποία είμαστε πρόθυμοι να αντικαταστήσουμε την Ισχύ του Νόμου, δηλαδή την Ισχύ του Ορθολογισμού, με την Ισχύ των Ανθρώπων, δηλαδή την ισχύ του Συναισθηματισμού.

    Κατά τα άλλα προσυπογράφω το άρθρο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πότε η ισχύς του νόμου συνιστά ισχύ του ορθολογισμού; Ορθολογικά λοιπόν π.χ. περιορίζονται τα δικαιώματα της γυναίκας δια του νόμου σε πολλές χώρες του τρίτου κόσμου. Ορθολογική και η νομιμοποίηση της ναζιστικής κατοχής από το δικό μας Συμβούλιο της Επικρατείας. Και τέλος πάντων έστω ότι είναι έτσι. Γιατί δε σε ενοχλεί το ίδιο ο παραγκωνισμός του νόμου στο δικαίωμά του Ρωμανού να σπουδάσει;

      Διαγραφή
    2. @licensed to cook. Μάλλον μπέρδεψες τα λεγόμενά μου.

      Ο Ορθολογισμός ωρίζει ως αφετηρία της γνώσης της Λογική σκέψη και αναπόσπαστο κομμάτι της λογικής σκέψης είναι η ελευθερία να μπορεί κανείς να σκέφτεται και να εκφράζεται.

      Ένας Νόμος μπορεί να είναι λάνθασμένος ή παράλογος ή ανήθικος αλλά η θεμελιώδης κοινωνική σύμβαση επιτάσει την υποταγή στο Νόμο όσο αυτός ισχύει και μέχρι να αλλάξει. Ο Νόμος αλλάζει με ορθολογική ανάλυση και τελικά προϋποθέτει ελευθερία έκφρασης.

      ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΣΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΑ.

      Ο Ρωμανός δεν έχει τα ίδια δικαιώματα με εσένα και με εμένα. Γιατί ; ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. Είναι εγκληματίας. Έτσι τα δικαιώματά του υπόκεινται στον έλεγχο της εξουσίας η οποία τα έχει αναλάβει. Αν η εξουσία αποφανθεί ότι το δικαίωμα στη μόρφωση θέτει σε κίνδυνο τον εγκλισμό του (γιατί ΑΥΤΟ υποψιαζόμαστε όλοι: ο μικρός θέλει να πηγαινοέρχεται στο πανεπιστήμιο χωρίς συνοδεία), τότε είναι θέμα δικό της να αποβάλει προσωρινά αυτό το δικαίωμα.

      Αν ο Ρωμανός και η πλευρά του πιστεύει ότι αυτό είναι λάθος, είναι δικαιώμά τους και μπορούν να προσβάλουν την άποψη του εισαγγελέα. Η τελική γνώμη όμως που μετράει είναι της Δικαιοσύνης και είναι γνώμη ΕΝΑΝΤΙ ΟΛΩΝ.

      Θέλει να κάνει απεργία πείνας ; ας κάνει ...θέλει να αυτοκτονήσει ; ας το κάνει...Με την ίδια λογική να βγάλουμε έξω όλους όσους δεν μπορούν να διαχειριστούν την ευθύνη των πράξεών τους!

      Διαγραφή
    3. Καταρχήν, που το είδες γραμμένο ότι ισχυρίστηκα ότι πρέπει να βγάλουμε έξω όσους δε μπορούν να διαχειριστούν την ευθύνη των πράξεών τους. Προσωπικά υποστηρίζω ότι καλώς βρίσκεται στη φυλακή ο νεαρός εφόσον διέπραξε αυτή την πράξη.
      Δεύτερον, η συλλογιστική μέσω της οποίας καταλήγεις να εξισώσεις τον ορθολογισμό με το νόμο είναι έωλη. Από που προκύπτει ότι επειδή η λογική σκέψη προϋποθέτει ελευθερία (και αυτό είναι συζητήσιμο), ο νόμος είναι ορθολογικός;
      Τρίτον, ο νόμος δεν είναι η θεμελιώδης σύμβαση που ρυθμίζει τις σχέσεις του κράτους με τους πολίτες, αλλά ειδικά το Σύνταγμα. Το οποίο με τους πάνω από 400 μνημονιακούς νόμους που περνούν με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, έχει καταντήσει και η Βουλή διακοσμητικό θέατρο κοινοβουλευτικής πρόζας. Αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 134 του ποινικού κώδικα είναι αλλοίωση πολιτεύματος και συνιστά πράξη εσχάτης προδοσίας. Φαίνεται όμως, ότι στο αξιακό σου σύστημα, μόνο η εκτελεστική εξουσία έχει δικαίωμα στην ασυλία από το νόμο.
      Τέταρτον, το καθεστώς που έχουμε είναι ανελεύθερο. Επειδή έχεις το δικαίωμα μια φορά στα 4 χρόνια να παραδώσεις λευκή επιταγή στο κάθε κόμμα να κάνει την ψήφο σου ότι γουστάρει, αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε δημοκρατία. Που είναι το δικαίωμα ανακλητότητας ατομικών και συλλογικών οργάνων; Που είναι η δυνατότητα λαϊκής αρνησικυρίας; Που είναι η αυθόρμητη λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία; Τα δημοψηφίσματα; Αν εμείς είμαστε δημοκρατία, οι Ελβετοί που τα έχουν αυτά τι είναι, μπανανία;
      Πέμπτον, σύμφωνα με τις ισχύουσα νομοθεσία (κάτι με το οποίο άλλωστε συμφωνεί και ο συντάκτης του post καθώς φαίνεται από την παραπομπή που παραθέτει στο κείμενο), ο Ρωμανός έχει δικαίωμα να σπουδάσει. Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο δε σε θίγει αυτή η ετεροβαρής αντίληψη για την εφαρμογή του νόμου.
      Έκτον, τι πάει να πει η τελική γνώμη που μετρά είναι της δικαιοσύνης; Αν πράγματι έχουμε δημοκρατία,οφείλουμε να έχουμε γνώμη και για τις αποφάσεις τις δικαιοσύνης. Η διαφορά είναι ότι α) η δικαιοσύνη έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει τη γνώμη της και β) υπό ομαλές συνθήκες, όταν οι νόμοι είναι χρηστοί και βοηθούν την κοινωνική συνοχή, γίνονται σεβαστοί. Όταν συμβαίνει το αντίθετο, έχουμε ιστορικά, τις συνθήκες εκείνες όπου παράγεται από τα κάτω, πρωτογενώς, νέο δίκαιο. Όπως έχουμε κάνει άλλωστε τόσες φορές και στη δική μας ιστορία με τις Συντακτικές Εθνοσυνελεύσεις.

      Διαγραφή
    4. 1. Δεν είπα ότι ισχυρίστικες κάτι τέτοιο. Εξήγησα που οδηγούν παρεμφερείς σκέψεις. Δε διαφωνούμε σε αυτό.


      2. Δεν κατέληξα στην εξίσωση που αναφέρεις. Αντιθέτως, μάλιστα, έγραψα : "Ένας Νόμος μπορεί να είναι λάνθασμένος ή παράλογος ή ανήθικος αλλά.... ".
      Η εξίσωσή μου είναι:
      " Η ΙΣΧΥΣ του Νόμου ισοδυναμεί με την Ισχύ του Ορθολογισμού."

      Είναι πολύ διαφορετικό αυτό.

      3 και 4 : Είναι σοβαρά σημεία αλλά όχι σχετικά με την κουβέντα μας. Θέλουμε 4 ιστολόγια για κουβέντα πάνω τους.

      5. Δεν είπα να μη σπουδάσει. Αλλά το πως θα το σπουδάσει θα το κρίνει η Εξουσία η οποία έχει αναλάβει την ευθύνη του. Το ίδιο λέει και η Ηώ το ίδιο και ο συντάκτης της παραπομπής. Ας σπουδάσει εξ' αποστάσεως ή ας σπουδάσει με βραχιολάκι σε λίγο καιρό που περνάει το σχετικό νομοσχέδιο (ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ας σπουδάσει με συνοδεία αστυνομικών οργάνων - αν το επιτρέψει το ίδρυμα φυσικά...δε θα αλλάξουμε τη μισή νομοθεσία για να σπουδάσει ένας κατάδικος). Έχεις, όμως καταλάβει τι απαιτεί ο Ρωμανός; Να μπαινοβγαίνει ελεύθερα με εκπαιδευτικές άδειες.... Αυτό δε γίνεται.

      5 1/2. Σε κάθε περίπτωση ένα άτομο, γόνος πλούσιας οικογένειας, το οποίο με κείμενά του έχει ξεκαθαρίσει ποια είναι η στάση του για την Πολιτεία, είναι κατά τη γνώμη μου εξοργιστικό να απαιτεί να σπουδάσει σε κρατικό (ΤΕΙ) με λεφτά της Πολιτείας με όλες τις ανέσεις μίας εκπαιδευτικής άδειας. Αυτό με κάνει να έχω δεύτερες σκέψεις σχετικά με την επίκληση στο ``ιερό" δικαίωμα στη μόρφωσης.

      6. Η τελική γνώμη που μετράει είναι η γνώμη της Εξουσίας: Νομοθετικής, Εκτελεστικής, Δικαστικής. Μπορεί να διαφωνείς με ένα νόμο αλλά τον υπακούς μέχρι και εφ' όσον καταφέρεις να τον αλλάξεις. Δε μπορώ να το πω πιο απλά και οποιαδήποτε ανάλυση εδώ, αν και ενδιαφέρουσα, θα μας βγάλει εκτός θέματος.

      Διαγραφή
    5. Ώστε η εξίσωση που αναφέρω (νόμος <=> ορθολογισμός) είναι πολύ διαφορετικό πράγμα από την εξίσωση που αναφέρεις (η ισχύς του νόμου <=> η ισχύς του ορθολογισμού). Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.
      Παρακάτω: “Μπορεί να διαφωνείς με ένα νόμο αλλά τον υπακούς μέχρι και εφ' όσον καταφέρεις να τον αλλάξεις”. Από πότε ένα κοινωνικό εργαλειακό προϊόν τίθεται υπεράνω του σκοπού για το οποίο δημιουργήθηκε; Δηλαδή τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής; Αν ας πούμε αύριο βγει ένας νόμος που να λέει να πάμε όλοι να πέσουμε από το παράθυρο πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι να τον αλλάξουμε; Μην τρελαθούμε τελείως.
      Τέλος, ποσώς με ενδιαφέρει αν ο Ρωμανός θέλει να σπουδάσει για να βγει από τη φυλακή. Ας θέλει και το βραβείο Νόμπελ. Με ενδιαφέρει ότι με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο έχει δικαίωμα (καλώς κατ' εμέ) να σπουδάσει. Μέσα στη φυλακή; Βεβαίως, μέσα. Αυτό το δικαίωμα έπρεπε να του εξασφαλιστεί. Αλλά εδώ μιλάμε για μια μπανανία, ένα κράτος που δε σέβεται τα στοιχειώδη δικαιώματα περίθαλψης των φυλακισμένων, θα σεβαστεί τέτοιας τάξης δικαιώματα όπως η μόρφωση;

      Διαγραφή
    6. Ρε LtC, θα μας τρελάνεις; Φταίει το Μνημόνιο και όλο το sequel που ο Ρωμανός κρίθηκε ότι δεν επιτρέπεται να βγαίνει χωρίς συνοδεία;
      Ως προς το να είναι κανείς νομοταγής και πότε πρέπει να παραβαίνει το νόμο, είναι ένας προβληματισμός που χρήζει μεγάλης ανάλυσης. Σίγουρα, πάντως, στη συγκεκριμένη περίπτωση το μόνο έρεισμα για να παραβεί τη δικαστική απόφαση ο Ρωμανός είναι ότι δεν βολεύει την πάρτη του. Ούτε κοινωνικές επιπτώσεις έχει η φυλάκισή του ούτε μιλάμε για αλλοίωση πολιτεύματος. Μιλάμε για έναν πιτσιρίκο που μόλις ζορίστηκε πληρώνοντας τις συνέπειες των πράξεών του άρχισε να κλαίει σαν γκόμενα. Να ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες.

      Διαγραφή
    7. Ηώς,
      Αν μου βρεις που ακριβώς έγραψα
      1) ότι φταίει το μνημόνιο που ο Ρωμανός κρίθηκε ότι πρέπει να βγαίνει χωρίς συνοδεία
      2) ότι πρέπει έστω να βγαίνει έξω (με συνοδεία ή χωρίς)
      3) ότι δεν πρέπει να πληρώσει για τις πράξεις του ως όφειλε
      να το συζητήσουμε το θέμα.
      Αν παρακολούθησες προσεκτικά το συλλογισμό που αναπτύχθηκε, το μέρος όσων ειδικά αναφέρεις είχαν σχέση με ένα και μόνο πράγμα: Την ένσταση απέναντι στην εξίσωση νόμου και ορθολογισμού.
      Τώρα τα περί αν ο Ρωμανός έκλαιγε σα γκόμενα ή όχι ή αν ξεβολεύτηκε προσωπικά ή όχι αυτά είναι δικό σου εξέχον πεδίο ανάλυσης και δεν έχω πρόβλημα να σε εμπιστευτώ τυφλά.

      Διαγραφή
    8. LtC, μα από το θέμα του Ρωμανού εμπνεύστηκες τα παραπάνω...
      Υ.Γ. Ξέρω ότι σε ό,τι αφορά κλαίουσες γκόμενες μου έχεις τυφλή εμπιστοσύνη...

      Διαγραφή
    9. Επειδή κάπου έχασες τη ροή του συλλογισμού, αναφέρω ότι 1) εγώ ισχυρίστηκα ότι δε μπορεί να εξισώνεται ο νόμος με τον ορθολογισμό φέροντας ως παράδειγμα ορισμένα παραδείγματα 3) ο Clakonas αντέτεινε ότι τα παραδείγματα αυτά δεν είναι αντιπροσωπευτικά διότι δεν έχουμε ανελεύθερο καθεστώς και 4) εγώ αναφέρθηκα τόσο στην τρέχουσα συνταγματική εκτροπή όσο και στο χρόνιο νομικό πλαίσιο για να δείξω ότι το καθεστώς δεν είναι και τόσο ελεύθερο. Μπορεί να συμφωνήσεις ή όχι με το τελευταίο αλλά το παραθέτω εδώ μόνο για να δείξω ότι η αφετηρία αυτής της αλυσίδας συλλογισμών δεν είχε καμιά σχέση με το αν φταίνε τα μνημόνια για τον Ρωμανό όπως υπαινίχθηκες ότι είπα. Φυσικά και δε φταίνε. Άλλο ζήτημα το ότι στα πλαίσια της συζήτησης κατέθεσα επί πλέον και τη γνώμη μου για τα δικαιώματά του. Δεν ενέπνευσε ο Ρωμανός την τοποθέτησή μου.
      Το θέμα του Ρωμανού είναι λιγάκι φούσκα κατά τη γνώμη μου αν το δεις από την αφετηρία των δικαιωμάτων του συγκεκριμένου φυλακισμένου. Η κοινωνική οργή δεν πιστεύω ότι έχει ως αφετηρία τον Ρωμανό, αλλά ότι αυτός - λαθεμένα κατά τη γνώμη μου - έφτασε να συμβολίζει. Αλλοιώς, σκέψου τι θα έπρεπε να είχε γίνει με την καταπάτηση πολύ στοιχειωδέστερων δικαιωμάτων των φυλακισμένων: Αν για τον Ρωμανό γίνονται αυτά, θα έπρεπε γι αυτούς να καεί η χώρα. Και βεβαίως, κανένας πολίτης κατά τη γνώμη μου δε μπορεί να ασκεί βία στο όνομα του λαού με το λαό απόντα, όπως έκανε ο Ρωμανός. Αλλοιώς είναι όχι μόνο κακοποιός του κοινού ποινικού δικαίου αλλά και κάτι πολύ χειρότερο για μένα: Ποινικοποιεί και τους αγώνες του λαού υποβιβάζοντάς τες στο επίπεδο της ατομικής τρομοκρατίας.
      Υ.Γ. Να κανονίσουμε να σου κλαφτώ πάλι για γκόμενες συνοδεία πίτσας και μπύρας :P

      Διαγραφή
  3. Ηώ ...
    από τις καλύτερές σου αναρτήσεις...
    ίσως και η καλύτερη...
    Λάκωνα...
    Κάθε φορά εντυπωσιάζεσαι που η Ελλάδα πνίγεται στα απόνερα
    του Ανορθολογισμού.
    Πότε θα το πάρεις απόφαση ότι σε 30 χρόνια το πολύ
    Ελλάδα και Ουγκάντα δεν θάχουν διαφορές στο βιοτικό επίπεδο????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλε IonnKorr, αν και δε σχολιάζω παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον το SpaceTime έπος στο ιστολόγιό σου!

      Η θέση που προσπάθησα να εξηγήσω είναι πως ο καθένας μας έχει δικαίωμα στον συναισθηματικό ανορθολογισμό...Το ζήτημα όμως είναι η ευκολία με την οποία απαιτούμε να υποκατασταθεί η Νομιμότητα αλλά και η ευελιξία του συστήματος εξουσίας να μπορεί να υποκαθιστά τη Νομιμότητα.... Η συναισθηματική νοοτροπία υπάρχει σε όλο τον δυτικό κόσμο....η υποκατάσταση της Νομιμότητας και η δυνατότητα νομοθετικών ρυθμίσεων ακορντεόν, μόνο στην Ελλάδα.

      Διαγραφή
    2. Κύριοι, όπως έχω πει πολλές φορές, προσωπικά πιστεύω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτή τη χώρα είναι η έλλειψη δικαιοσύνης και αξιοκρατίας, με αποτέλεσμα να κάνει καθείς ό,τι γουστάρει και να τη βγάζει και λαδάκι στο τέλος. Κατά πόδας, αλλά τρίτη ακολουθεί η έλλειψη Παιδείας και μετά όλα τα άλλα.
      Οκ, είναι πιτσιρίκος. Στα 21 όλοι έχουμε/είχαμε δικαίωμα στην ανωριμότητα. Η δική του, όμως, είναι επικίνδυνη ανωριμότητα.
      Ιονν, δεν είμαστε, ούτε θα γίνουμε Ουγκάντα.

      Διαγραφή
  4. Zωγραφίζεις. Πραγματικά ζωγραφίζεις. Η φάση ειναι πως δυστυχώς στη Γελλάδα όλη αυτή η ακατάσχετη μαλακία (χρόνων) έχει γίνει ο "κανόνας".

    Πραγματικά τα ούγκανα φασιστάκια της αριστεράς έχουν ξεσαλώσει τις τελευταίες ημέρες. Η μία μαλακία υποδέχεται την άλλη. Μιλάμε για τέτοιο flow πνευματικού σκατού, που παράγει τέτοια ποσότητα μεθανίου, που θα έλυνε το ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη για 500 χρόνια. :p




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Snake, αν τα κακώς κείμενα λυνόταν με πορείες και τα τοιαύτα η Ελλάδα θα ήταν επίγειος Παράδεισος. Στα ούγκανα αριστεροφασιστάκια χρειάζεται ένα γερό χέρι ξύλο, για να δούμε μετά πόσο ανάρχες θα είναι. Ο μπαμπάς τους ο Σαρτρ, είχε, τουλάχιστον, τα κότσια να αποποιηθεί ένα Νόμπελ, αυτά άμα τους σπάσεις την παρανυχίδα ουρλιάζουν "θα σου κάνω μήνυση" (στους μπάτσοι- γουρούνια- δολοφόνοι). Ό,τι να 'ναι δηλαδή...

      Διαγραφή
  5. Λογικά τα σχόλια σου Ηώς. Το μόνο που με μπερδεύει είναι: Εχει ακουστεί, (εσύ λόγω επαγγέλματος μπορείς να το επιβεβαιώσεις ή να το διαψεύσεις), ότι μερικά χρόνια πίσω ο κύριος που στον Νέο Κόσμο δολοφόνησε, διαμέλισε και πέταξε στα σκουπίδια την σύζυγό του, άσκησε το δικαίωμα του να παρακολουθήσει κάποια σχολή και να πάρει πτυχίο. Οταν ο Ρωμανός ζήτησε να ασκήσει το ίδιο δικαίωμα κατατέθηκε στην βουλή τροπολογία για αλλαγή του Νόμου. Αν ισχύει αυτό, μήπως αυτοί που κάνουν ένα ποινικό κρατούμενο πολιτικό είναι οι κρατούντες? Προσωπικά φοβάμαι ότι με την χρήση ενός "εύκολου" στόχου (ένα άτομο με το οποίο ο μέσος άνθρωπος δύσκολα θα ταυτισθεί) μας περνούν σταδιακά την άποψη ότι είναι αποδεκτή η επιλεκτική εφαρμογή των νόμων. (Ετσι μπορούμε να δεχθούμε και τις ασυλίες ή τις προκαταβολικές αμνηστείες για τους εαυτούς τους που ψηφίζουν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε, κάθε νομική υπόθεση είναι διαφορετική και τα πραγματικά περιστατικά της κρίνονται κατά περίπτωση. Δεν έχω υπόψιν ποιό παράδειγμα αναφέρεις, οπότε δεν μπορώ να απαντήσω αν όντως έγινε ή όχι.
      Εν πάσει περιπτώσει, όμως, να τονίσω ότι στον Ρωμανό δεν αρνήθηκαν το να παρακολουθήσει τη σχολή, μπορεί, αν θέλει, να την παρακολουθήσει, αλλά στα υποχρεωτικά μαθήματα θα πηγαίνει με αστυνομική συνοδεία, ενώ τα άλλα θα τα παρακολουθεί δι' αλληλογραφίας. Από όσο γνωρίζω, έτσι είθισται για τους κρατούμενους που κρίνει το δικαστικό Συμβούλιο επικίνδυνους να κυκλοφορούν ασυνόδευτοι (σκέψου πχ έναν καθ' έξιν βιαστή ανάμεσα στις φοιτητριούλες). Ούτε ο πρώτος είναι ο Ρωμανός, ούτε ο τελευταίος. Το πάπλωμα για το οποίο γίνεται ο καυγάς είναι ότι απαιτεί να κυκλοφορεί ασυνόδευτος. Και, μεταξύ μας, για έναν τύπο που δηλώνει αμετανόητος κι εγώ θα έκρινα ότι μόλις τον αφήσω ελεύθερο θα κάνει τα ίδια και χειρότερα. Οπότε δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα "πολιτικοποίησης" του Ρωμανού.

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. μα με ολα ειναι μια ναρτηση που ηθελα να κανω και με καλυψες3

      Διαγραφή
  7. Αν ο νόμος που λένε υπάρχει και έχει το δικαίωμα να σπουδάσει παίρνοντας άδειες, τότε ναι, δεν μπορούμε να του το αρνηθούμε. Νόμος είναι αυτός. Το αν είναι σωστός ή όχι αυτό είναι άλλο θέμα. Προσωπικά διαφωνώ. Σπουδές μέσα στη φυλακή. Γίνεται.
    Απο κει και πέρα αν κάποιοι νομίζουν ότι είναι ήρωας ή επαναστάτης, συγχαρητήρια, δεν ξέρετε τι σας γίνεται. Δε θεωρώ κάποιον ήρωα που πήγε να ληστέψει μια τράπεζα και είχε όμηρο.
    "Είναι κατά του καπιταλιστικού συστήματος μπλα μπλα μπλα γι αυτό και πήγε να ληστέψει τράπεζα." ΠΑΠΑΡΙΑ! Μπράβο, πολύ κακό έκανε στο σύστημα. Και να τη λήστευε δηλαδή, και να κρατούσε τα λεφτά και να τα έτρωγε στα ξύδια και να μην τον πιάνανε, σκοτίστηκε πολύ η τράπεζα.
    Το ότι κάποιοι σπάνε μαγαζιά και καίνε αμάξια, πραγματικά, ΜΑΚΑΡΙ να πάει κάποιος να τους κάψει το σπίτι. Ωραία δε θα είναι;
    Πάντως γενικά όλος αυτός ο σαματάς γίνεται πιο πολύ επειδή είναι αναρχικός. Θυμάμαι γενικά κι άλλες απεργίες πείνας κατά καιρούς και κανείς δεν έδωσε τόση σημασία. Η αναρχία για μένα είναι γελοία, αλλά δε θα κάτσω να το αναλύσω τώρα.
    Πάντως και σε αυτούς ισχύει η άποψη "έχουνε όλοι γνώμη αρκεί να συμφωνεί με τη δική μας"
    Και στην τελική ας μας πούνε οι αναρχικοί ποιους νόμους πρέπει να ακολουθούμε και ποιους όχι να ξέρουμε κι εμείς τι μας γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σχολίαζα, αλλά τα είπες όλα εσύ, οπότε πιάσε μια Προστ.

      Διαγραφή
    2. Πρόεδρε, το είπα και πιο πάνω, και στην ανάρτηση. Δεν του αρνούνται να σπουδάσει, του αρνούνται να σπουδάσει ασυνόδευτος. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Απλά δεν γουστάρει ότι του φέρονται σαν κοινό ποινικό κρατούμενο. Ε, όπως και να το κάνεις, ο εγγονός του Νάσιουτζικ κοινός ποινικός επειδή διέπραξε ποινικό αδίκημα; Απαπαπα, έπρεπε να χαίρει επαναστατικής ασυλίας για τις μαλακίες του!
      Να σου πω εγώ ποιούς νόμους θέλουν οι αναρχικοί να τηρούμε; Αυτούς που βολεύουν κάθε φορά την πάρτη τους. Τουτάστιν, να πληρώνουμε τους φόρους μας σαν καλοί πολίτες για να έχουμε μπάτσους να προστατεύουν τη μάνα και τον πατέρα τους και να έχουν κι αυτοί στόχο για τις πέτρες. Αλλά όταν πλήγεται "αγωνιστής", να μην είμαστε και ανάλγητοι βρε αδελφέ, στο κάτω κάτω τί έκανε το παιδί;

      Διαγραφή
    3. Άμα είναι έτσι και θέλει να σπουδάσει ασυνόδευτος, τον πούλο τότε!

      Διαγραφή
    4. Και τέλος πάντων περισσότερο χαμός γίνεται επειδή είναι αναρχικός, αν δεν ήταν, θα έβλεπες καμιά επαναστατική ανάρτηση στο φέισμπουκ και μέχρι εκεί.

      Διαγραφή
    5. Εμ, άει γειά σου! Το ότι δηλώνει αναρχικός είναι που πυροδοτεί όλα τα σαχλαμάρια, για να "προστατέψουν έναν δικό τους".
      Τώρα είναι/δεν είναι αναρχικός κατά βάθος, θα σε γελάσω.. Αναρχικός ΒΠ, δύσκολα μου κάνει. Και αναρχικός που τη μια λέει/την άλλη ξελέει, πάλι κάπως μου κάνει. Εγώ προσωπικά τον κόβω απλά για κακομαθημένο.

      Διαγραφή
  8. Ρε Ηως πρεπει να τον παραδεχτω,ξερεις ποσα κιλα εχασε;τι διαιτες και μλκς μιλαμε για τον μαστερ του αδυνατισματος.Νομιζω οτι το κανει επιτηδες,αν γινει σαν τσιγαροχαρτο θα χωραει να περασει αναμεσα απο τα καγκελα και να την κανει απο εκει...Aπο την αλλη παλι μπορει να του εκανε παραπονα για την εμφανιση του ο γκομενος του.
    Σε καθε περιπτωση ή τον αφηνουν να πεθανει ή τον ταιζουν υποχρεωτικα με kimchi.Φιλια,παω να χτυπησω ενα πεινιρλι πρωινιατικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε Αλομπάρ, λες να ξεκινήσω κι εγώ μία, έτσι για συμπαράσταση; Εμ θα χάσω κανα κιλό, εμ θα πουλήσω και πρωτοσέλιδα. Θα έχω πελατάκια μετά όλα τα επαναστατικά ΒΠ.
      Υ.Γ. Το kimchi είναι μια αηδία που βρωμάει σαν αρβύλα φαντάρου μετά από 40χλμ πορεία. Αρέσει μόνο σε εσένα και τους Αμερικάνους. Άρα είσαι Αμερικανάκι.

      Διαγραφή
  9. κατεβα απο το αλογο, σα σημαδουρα εισαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή